Besök hos specsavers

Idag träffade jag mamma i stan, vi gick omkring och strosade lite i affärer och hon bjöd mig på sushi på Sushi och te. Riktigt gott var det, men idag orkade jag bara en liten rulle. Jag provade bågar på specsavers och fastnade för två särskilda ganska fort med lite hjälp från min kära moder som fick agera rådgivare och tycka till. Nu hade som erbjudande att man fick ett par för 795 på köpet och göra som solglasögon om man köper ett "vanligt" par för samma pris. Så jag hittade ett svart, lite mindre par som jag ska ha med vanligt glas och ett par solglasögon med styrka. Anledningen till att jag tänkte köpa nya glasögon var för att jag trodde att jag fått sämre syn, så jag gjorde ett syntest men tydligen så har jag fått bättre syn än tidigare. Det känns ju kul att veta! Skaffade mig även ett abonemang på Telia idag, Telia total liten, kostar 199 kr/månad och då ingår 300 sms/mms, telefontid 5 timmar och surf. Det känns så skönt att inte behöva fylla på mobilen mer.
Har även hunnit vara på Willys och handlat nalta mat, Jacke betalade.. vilken lyx! :)
Har tvättid nu, ska laga fläskfilé och göra en potatisgratäng till det vilket jag aldrig tidigare har gjort.. får googla fram nåt recept.
 
solglasögonen ;) hittade ingen bild på det andra paret men jag får hem dom om ca en vecka. Längtar. :D

Kommentarer
Postat av: mamma

Fin blogg du skaffat dig! :)
Det var en trevlig dag på stan, och glasögonen var jättefina! :) Sushin var verkligen smaskens, alltid lika gott! Nu ska jag försöka vila lite innan nattarbetet igen! Kram så länge...

Svar: Kram! :)
Lisette

2013-04-04 @ 19:19:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0